شنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۹۶

واکنشهای رژیم آخوندی در قبال مباحث سنای آمریکا برای تصویب قانون تحریمها

شکست درخواستهای مماشتگرانه برای به تعویق انداختن رأی‌گیری برای بررسی و تصویب لایحه دو حزبی اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی منجر به واکنشهای هراس‌آلود مقامات و باندهای حکومتی شد. باند روحانی که آرزوهای خود را با مشاهده 92 رای مثبت برای ادامه بررسی این لایحه برباد رفته می‌بیند از زبان ظریف به فغان در آمد:
تلویزیون رژیم- 18خرداد: ظریف گفت علاوه بر بیانیه نفرت انگیز کاخ سفید سنای آمریکا تحریمها را در حالی تصویب می‌کند که ایران با اقدامات تروریستی عناصر وابسته به آمریکا مقابله می‌کند.
سنای آمریکا طرح تحریم ایران را به‌عنوان ماده مقابله با اقدامات ثبات‌زدایانه ایران تصویب کرد.در صورت تصویب نهایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریمهای تروریستی قرار می‌گیرد.عبارت «سنای آمریکا درست در همان روزی که» یا «سنای آمریکا درست در ساعتهایی بعد از حمله داعش» کد مشترک سوز و گداز رسانه‌های هر دو باند حکومتی هستند که به‌دنبال آن از شکست پیشنهادهای مماشات جویانه سوز و گداز کرده‌اند:
سایت پاسدار محسن رضایی به‌نقل از خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت: به گزارش تسنیم، به‌دنبال وقوع حملات تروریستی در تهران و درخواست تعدادی از سناتورهای آمریکایی برای به تعویق انداختن رأی‌گیری بر سر طرح جدید تحریم ایران، اکثریت نمایندگان سنا رأی به پیگیری دستور کار این مجلس طبق برنامه از پیش تعیین شده دادند. تعدادی از نمایندگان سنا، اغلب سناتورهای دموکرات، پیشتر با این استدلال که پس از حوادث صبح چهارشنبه در پایتخت ایران، رأی‌گیری برای تحریم‌های جدید علیه آن کشور نامناسب است، خواستار به تعویق انداختن جلسه تا هفته آینده شده بودند. (سایت پاسدار رضایی، تابناک 18 خرداد 96)
سنای آمریکا 100عضو دارد که در نهایت پس از رأی‌گیری، تنها 7سناتور با برگزاری جلسه رأی‌گیری بر سر لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کردند و 92نماینده رأی به پیشبرد لایحه دادند.خبرگزاری حکومتی ایلنا از باند روحانی نیز سوز و گداز کرد «سنای آمریکا در روزی که حمله‌های تروریستی در تهران ۱۳کشته و بیش از ۴۰مجروح بر جای گذاشت، قانون وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را به تصویب رساند». خبرگزاری حکومتی ایلنا 18 خرداد 96
خبرگزاری بسیج وابسته به سپاه پاسداران نوشت: «درست ساعتهایی بعد از حملات تروریستی داعش در تهران، فرایند پیشبرد لایحه تحریم ایران به بهانه فعالیت‌های موشک بالستیک و سابقه حقوق‌بشری و حمایت از گروههایی که واشینگتن آنها را تروریستی می‌داند را آغاز کردند». بسیج نیوز 18 خرداد 96
یک روز نامه باند خامنه‌ای هم با اشاره به پیآمد تحریمها نوشته است: «اکنون ترامپ در حالی در رأس امور آمریکا قرار گرفته که بر یک جمله کلیدی تأکید دارد و آن بازنگری در ابعاد برجام و عدم لغو تحریم‌ها و در عین‌حال سوق دادن نظام به دادن امتیازاتی در منطقه است». (روزنامه حکومتی سیاست روز18 خرداد 96)
گزارشی از واکنشهای رژیم آخوندی در قبال تصویب تحریمهای جدید توسط سنای آمریکا from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر