چهارشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۶

گردهمایی بزرگ اسلامی-عربی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در رمضان – سخنرانی شخصیتهای سیاسی- قسمت سوم

سخنرانی هیثم مالح- رئیس کمیته قانونی ائتلاف ملی سوریه
عصر به‌خیر و رمضان کریم
قبل از هر چیز به خانم مریم رجوی درود می‌فرستم و افتخار می‌کنم که من عضو هیأت دفاع از مقاومت ایران بودم. من قبلاً گفته‌ام و الآن هم می‌گویم که ما با مریم رجوی و با مقاومت ایران تا پیروزی انشاء الله خواهیم بود. ما پیروزی را در تهران و دمشق جشن خواهیم گرفت. خداوند در قران میفرماید: ما نوع انسان را کرامت و برتری بخشیدیم. کرامت انسان صرفنظر از عقاید و وابستگی قومی و یا طائفه‌ای و دینی انسان است. خداوند مردم را مخاطب قرار می‌دهد و نه فقط مسلمانان را و می‌گوید: ما شما را مرد و زن آفریدیم و شما را به ملیتها و قبائل تقسیم کردیم که شناخت پیدا کنید.
با استفاده از لام سببیه علت و اساس خلقت را بیان می‌کند که عبارت است از همکاری بین افراد بشر برای شکل دادن تمدن و آینده و نه جنگ‌افروزی.
متأسفانه برخی منتظر بودند که خمینی به یک مصلح تبدیل شود اما او ولایت شیطان را بناکرد نه ولایت‌فقیه را این ولایت شیطان مخرب بود و پیآمد آن ایجاد هسته‌هایی برای تخریب همه جا به نفع رژیم ایران بود. این رژیم چون سر مار در سراسر منطقه عمل می‌کند. مشکل اصلی منطقه رژیم آخوندی است که در تهران حکم میراند.
با تأسف رژیم ایران تعداد زیادی نیروی شیعه را به سوریه فرستاد. وقتی می‌گویم شیعه منظورم در کادر مذهبی نیست من در کادر سیاسی صحبت می‌کنم. الآن 90هزار نیروی طرفدار رژیم تهران در سوریه حضور دارد. آنها از لبنان و عراق و پاکستان و افغانستان و حتی یمن هستند به همراه پاسداران رژیم ایران.
ما به همراه برادرانمان در مقاومت ایران یادداشتی علیه سپاه پاسداران رژیم ایران تنظیم کردیم و آن را به شورای امنیت ارسال کردیم. برادران ایرانی ما در واشینگتن روی آن کار می‌کنند یک یادداشت هم به سازمان همکاری اسلامی در مورد تعلیق عضویت رژیم ایران در منطقه فرستادیم و در این زمینه با مقاومت ایران هماهنگ کردیم. آنها در جریان این مسأله هستند.
6نامه در بیش از 1200صفحه تقدیم سازمان ملل کردیم موضوع آن سوریه بود. بیش از 500صفحه هم به سازمانهای بین‌المللی تقدیم کردیم. این 2کتاب هم مربوط به سال 2017است که در پایان سخنانم به مقاومت ایران تقدیم می‌کنم.
السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
تغرید حٍجًلی - وزیر فرهنگ و امور خانواده در دولت موقت پیشین سوریه
شب به‌خیر
رمضان مبارک
امیدواریم که این رمضان بار دیگر همراه با خیر و برکت و میمنت بر همه شما بازگردد و امیدواریم که کشورها و مردم سرکوب شده‌مان انشاالله به‌زودی پیروز گردند.
خانم مریم رجوی به‌خاطر این دیدارهای عالی که در هر رمضان به آن عادت کرده‌ایم، بسیار متشکرم. دیدارهای متنوع که همه ساله برگزار می‌شود و عنوان امسال «ادیان آسمانی ضدافراط‌گرایی» است. این بنیادگرایی که در سالهای اخیر در جوامع ما گسترده شده است. بنیادگرایی که تروریسم را ایجاد کرده و جوامع ما را از هم پاشیده است. زنان و کودکان را متلاشی کرده است. همسایه را از همسایه دور کرده و همه خانواده‌های عربی را متلاشی کرده است. امیدوارم که برای یک استراتژی مشخصی در سطح مردمی و نه دولتها کار کنیم. ما از دولتها نمی‌خواهیم که علیه بنیادگرایی و تروریسم بایستند ما در سطح مردمی آیا می‌توانیم دست به اقدامی بزنیم تا انسجام جوامعی را که متلاشی شده‌اند مجدداً بازگردانیم. ما خواستار صلح و 
امنیت هستیم و از این جنگها به ستوه آمده‌ایم. از شما متشکرم...

دومینیک لوفور-نماینده مجلس ملی فرانسه
خانم رئیس‌جمهور، خانمها و آقایان، دوستان عزیز،
خانم رئیس‌جمهور، شما بار دیگر مرا دعوت کردید که شریک این لحظات صلح و برادری در این افطار باشم. من خودم هم می‌خواستم حتماً حاضر باشم،
می‌خواهم به شما، به دوستان مقاومت ایران و به دوستان سوری‌ام که به آنها به‌طور خاص سلام می‌کنم، بگویم چرا خواست من این بود که حاضر باشم. کشور ما فرانسه و کشورهای اروپایی امروز زیر ضرب تروریسم (تحت نام) اسلام هستند. این تروریسم در فرانسه در ژانویه 2015، در نوامبر 2015، در ژوئیه 2016و اخیراً در شروع سال در پاریس عمل کرد. و آخرین عملیات تروریستی که توسط داعش به‌عهده گرفته شد چند روز پیش در منچستر رخ داد؛ عملیاتی که پیامی وحشتناک‌تر و قویتر از قبلیها دربر داشت.بنا بر این، انظار عمومی ما امروز خطر را به خوبی درک کرده‌اند. طبعاً خواسته آنها از دولتهایشان این است که از آنها حفاظت به‌عمل بیاورد. من بر این عقیده‌ام که آنها باید مطالبات بیشتری را ارائه بدهند. مطالبات بیشتر عبارت است از مواضع قاطع‌تر در صحنه بین‌المللی علیه همه کسانی‌که تروریسم تحت نام اسلام را امروزه تغذیه می‌کنند.و چون ما در ماه رمضان هستیم که ماهی بسیار مهم برای همه مسلمانان فرانسه، اروپا و جهان است، فرصت را مغتنم می‌شمارم که روی واقعیتی که بعضاً در مباحث سیاسی در فرانسه به فراموشی سپرده می‌شود تأکید کنم: اولین قربانیان بنیادگرایی و تروریسم اسلامی خود مسلمانانند. نمایشگاهی که امشب برگزار نمودید، با عکسهای وحشتناکی از سوریه، عراق و فلسطین و همچنین در جاهای دیگر، نشان می‌دهد که واقعیت این تروریسم در پشت صحنه پنهان مانده است. بنیادگرایی اسلامی اندیشه‌ای است که سرچشمه آن برمی‌گردد به برقراری جمهوری اسلامی در ایران و حکومت آخوندها که نزدیک به 40سال است در این کشور ادامه دارد. زنان و مردانی که قربانی این تروریسم هستند مسلمانند. بنابراین مسلمانان نه تنها مسئول جرایم تروریستی تحت نام اسلام نیستند، بلکه اولین قربانیان آن هستند. من معتقدم که باید این واقعیت را به‌طور مرتب تکرار کرد، چرا که در کشور ما بحثهای بعضاً سختی در این رابطه در جریان است.
بنابراین خانم رئیس‌جمهور، برای این‌که سخنانم به درازا نکشد و فرصت سخنرانی برای بقیه بماند، به‌عنوان رئیس کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک در مطالبات اصلی شما در کنار شما خواهم بود. دو مطالبه اصلی که در ارتباط با یکدیگر هم هستند، یکی به‌رسمیت شناختن واقعیت حکومت کنونی ایران است، مسئولیتهای تاریخی آن و ناممکن بودن انعطاف‌پذیری آن. من بیانات اخیر، هم دولت آمریکا، هم کشورهای متعدد عربی را شنیدم. ما همیشه نمایندگانی خواهیم بود که خواهان بالاترین قاطعیت و امتیاز ندادن به حکومت آخوندها هستیم.موضوع دیگر، به‌خصوص در فرانسه، جایی که شما در سال 1981توسط پرزیدنت میتران در آن پذیرفته شدید، به‌رسمیت شناختن مقاومت ایران است.بنابراین با هم در این زمینه پیشروی می‌کنیم. من معتقدم که زمان آن فرا رسیده که در تلاشهایمان در فرانسه و اروپا و کل جهان متحد شویم، چون انتخابات اخیر نشان داد که حکومت ایران با مشکلاتی هم در داخل، هم در خارج، مواجه است. و اگر متحد شویم، بله، می‌شود به‌زودی برای افطار در تهران گردهم آییم. این آرزویی است که برای همه دارم. با تشکر.
دکتر قاضی تیسیر تمیمی از فلسطین
با سلام و درود
بسم الله الرحمان الرحیم
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران
حضار محترم
من به همراه اعضای هیأت فلسطین حامل درود و سلام مردم پایدار فلسطین برای شما هستم. مردم فلسطین در سرزمین نبوت و گهواره تمدنها و سرزمین رسالت انبیاء مستقرند. در سرزمین جاودان فلسطین از بلای اشغالگری در رنج هستیم. تروریسم اشغالگران همه چیز را در برگرفته از سنگ و درخت و انسان گرفته تا همه مقدسات. بله ادیان تروریسم را محکوم می‌کنند. اگر انسانی انسانی را بکشد آن را محکوم می‌کنند. همه ادیان در فلسطین حضور دارند و ما تجربه داریم تجریه همزیستی بین مسلمین و مسیحیان.
بردارانم پیش از من گفتند هیچ ملتی از تروریسم آخوندها در امان نیست. بنابراین من به یک قیام مردمی توسط همه ملتهای منطقه فرامی‌خوانم که از حاکمان منطقه بخواهند برای اخراج کامل شبه‌نظامیان رژیم آخوندی و نیروهای آن از منطقه اقدام کنند در غیراین صورت توفان همه را در برخواهد گرفت. تروریسم از راه خواهد رسید و هر خانه و هر خانواده و هر فرد را در برخواهد گرفت. چرا که این‌ها از هر تروریسم دیگری خطرناکتر هستند. آنها ردای اسلام را به تن کرده‌اند در حالیکه اسلام از آنها بیزار است. اسلام قتل را تحریم کرده است. خداوند میفرماید: هرکس فردی را بدون این‌که کسی را کشته باشد و یا در زمین فساد کرده باشد، بکشد همانند این است که همه مردم را به قتل رسانده است. باید عملکرد این باند فاسد نظام ولایت‌فقیه را در ترازوی اسلام قرار دهیم. آیا اسلام اجازه این همه قتل و تروریسم و ویرانی را در سوریه و یمن و عراق و لبنان و هر مکان دیگری می‌دهد؟ خیر. اسلام همه این اعمال را تحریم می‌کند. اسلام از همه عملکردهای نظام آخوندی بیزار است حتی اگر آنها لباس اسلام و یا ردای اسلام و با عمامه اسلام پوشیده باشند. آری آنچه رژیم آخوندی می‌کند طغیان علیه همه ارزشهای دینی و اخلاقی و قانونی است. بنابراین ما همه کشورهای جهان را فرامی‌خوانیم نه فقط کشورهای عربی و اسلامی که تعارف سیاسی و دیپلوماتیک را کنار بگذارند و خطر این تروریسم بر کل جهان را فهم کنند. بله چنان‌چه شبه‌نظامیان رژیم ایران رژیم ولایت‌فقیه کارهایی را که در عراق کردند، نمی‌کردند هیچ‌گاه داعش پدید نمی‌آمد. بله اول در عراق و بعد در سوریه به وجود آمد. بله تروریسم ایران منبع هر تروریسمی در جهان است. من می‌گویم و تأکید می‌کنم وبا برادرانم که قبل از من صحبت کردند هم نظر هستم که باید رژیم آخوندی را اولاً از سازمان ملل و سپس از سازمان همکاری اسلامی و همه سازمانهای بین‌المللی طرد کنند. باید مردم سوریه و مردم عراق و همه ملتهایی که از این رژیم خسارت دیده‌اند به دادگاه جنایی بین‌المللی پناه ببرند و خواستار محاکمه این باند فاسد که می‌کشد و نابود می‌کند و تروریسم اسد را در سوریه پشتیبانی می‌کند، بشوند. اسد در سوریه کودکان و زنان و سالمندان را با سلاح های ممنوعه وبا سلاح شیمیایی به قتل می‌رساند.
رژیم آخوندی نظام سیاسی عراق را نابود کرد و از بین برد و عراق را بر اساس سوابق طائفه گرایانه و مذهبی و به بهانه دین اسلام به کشتار و نابودی کشاند. بله در این جلسه مبارک در ماه رمضان از خدای بزرگ می‌خواهیم این امت را حفظ کند، ملت سوریه را حفظ کند، ملت عراق و ملت فلسطین و همه ملتهایی را که از تروریسم در رنج هستند را در برابر تروریسم ولایت‌فقیه حفظ کند. بین همه این ملتها یگانگی پدید آورد و قلبهای همگان را به هم نزدیک کند تا به یک نیروی یک پارچه در مقابل تروریسم تبدیل شوند. به یاری خدا در مسجد الاقصی با هم نماز برگزار خواهیم کرد، نماز شکر پیروزی ملت ایران و سوریه و فلسطین و عراق بر نظام ولایت‌فقیه. آزادی بیت‌المقدس و دمشق و بغداد انشاء الله بعد از آزادی تهران از شر ولایت‌فقیه خواهد بود. والسلام و علیکم و رحمه‌الله و برکاته
ولید عُسِاف - وزیر پیشین کشاورزی و نماینده پارلمان فلسطین
بسم الله الرحمن الرحیم
خواهر عزیز مریم رجوی رئیس‌جمهور مقاومت ایران
آقایان حضار محترم
این روز مبارک و این ماه مبارک را مغتنم می‌شماریم تا تبریک خود را به شما و به امت اسلامی به‌خاطر این ماه رمضان مبارک تقدیم داریم. از خداوند مسئلت داریم که در رمضان بعدی در حالی باشیم که مردم کشورهای عربی و مسلمان به این گرفتاریها و جنگها و کشتارها پایان داده باشند. و سرنوشت خود را رقم زده باشند
ما در انقلاب فلسطین وقتی که انقلاب ایران برای سرنگونی شاه شروع شد، آن را به فال نیک گرفتیم. ما خواستار آن بودیم که این انقلاب بتواند مردم ایران را قادر سازد که سرنوشت خودشان را به‌دست گیرند و رژیم دیکتاتوری را سرنگون کنند تا یک نظام دموکراتیک برپا سازند که عملاً بتواند در پیشرفت منطقه و توسعه روابط اعراب با ایران و روابط کل کشورهای اسلامی نقش ایفا کند و در ایجاد یک جبهه‌ای که قادر باشد به اشغالگری اسراییل در فلسطین پایان دهد، کمک کند. اما مسائل در ایران از این چارچوب خارج شد و کل منطقه را وارد جنگهایی کرد از جمله بین رژیم ایران و عراق سپس جنگهای مذهبی که هم‌اکنون در بیش از 5کشور عربی جریان دارد.
ما می‌گوییم که پرداختن به ریشه مشکلات مسأله اساسی است. از این‌رو می‌گوییم که اشغال عراق در سال 2003بود که رژیم آخوندها را وارد عراق کرد و از همان لحظه، تروریسم وارد منطقه عربی با دو اسم (مختلف) شد. یک جنگ مذهبی که عراق را وارد یک کشتار کرد که سپس راه به سوریه برد و بعد هم به یمن کشیده شد که لبنان و فلسطین را هم شامل شد. محور دیگر که از اشغال عراق ناشی شد، ظهور به‌اصطلاح داعش بود. داعشی که هم‌اکنون بخش زیادی از اعمال تروریستی را هدایت می‌کند که در اساس مسلمانان از آن ضرر می‌کنند. انقلاب فلسطین کمک کرد تا رژیم دیکتاتور شاه سرنگون شود به این امید که ملت ایران بتواند سرنوشت خود را به‌دست گیرد و یک کشور دموکراتیک نوینی را بسازد. اما در مقابل فلسطینیها از رژیم ایران چیزی جز حمایت برای شقه کردن فلسطینیها ندیدند. چیزی جز دخالت در امور داخلی فلسطینی و تجزیه فلسطین در بخش غزه ندیدند. مردم فلسطین از رژیم آخوندها در ایران هیچ کمکی برای حمایت از فلسطین به‌عنوان فلسطین ندیدند. اما (این رژیم) پول زیادی برای گسترش شقه و کودتا و خونریزی و جنگ داخلی در فلسطین خرج کرد. ما در فلسطین و در پارلمان فلسطین خوب می‌دانیم که مشکل سوریه اگر ادامه پیدا کند اولین ضرر کننده آن فلسطینیها هستند. مشکلات عراق اگر ادامه یابد، اولین ضرر کننده آن فلسطینیها هستند و همچنین اگر هر پایتخت عربی دیگر به‌دست تروریسم ساقط شود، اولین کسانی که قیمت آن را می‌پردازند، فلسطینیها خواهند بود. از این‌رو ما واقعاً می خواهیم که این جنگها و این فتنه‌ها پایان یابد. مردم کشورهای عربی بتوانند آینده‌شان را به‌دست خودشان بسازند و دیکتاتوریها پایان یابد و دستان باند حاکم بر ایران از این کشورها کوتاه شود و به هیچ‌وجه اجازه دخالت رژیم ایران در کشورهای عربی داده نشود. ما تأکید می‌کنیم که این دخالت ها نباید صورت گیرد. ما همچنین تأکید می‌کنیم که امیدواریم روزی برسد که مردم ایران از این رژیم خلاصی یابند. رژیمی که توانسته است آتش جنگهای مذهبی را شعله‌ور سازد. از طرف همه شما امیدواریم که روزی فرا برسد که بیت‌المقدس آزاد شده باشد و مسجد اقصی آزاد شده باشد و همه در این مسجد در رمضان نماز بگزاریم.
درود بر شما، انقلاب تا پیروزی، انقلاب تا پیروزی بر همه رژیمهای تروریستی و دیکتاتوری و رژیم آخوندی. درود بر همه شما. رمضان مبارک و همیشه در خیر و خوشی باشید.
گردهمایی همبستگی علیه بنیادگرایی، قسمت سوم from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر