یکشنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۳۹۶

تحریمهای جدید علیه برنامه موشکی رژیم ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو تن از مقامهای دفاعی رژیم ایران و یک شرکت آن را تحریم کرد. همچنین اعضای یک شبکه را که مرکز آن در چین است و برای رژیم ایران کار می‌کند مشمول این تحریمها شدند
اسکای نیوز30اردیبهشت96:
تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریمهای جدید علیه مقامهای رژیم ایران و چین به‌خاطر حمایت آنها از برنامه موشکهای بالستیکی رژیم ایران، بیانگر این واقعیت است که دونالد ترامپ و دولت او با تمامی فعالیتهای رژیم ایران مخالف هستند و علیه آن اقدام می‌کنند
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی گفت: تحریمهایی را علیه دو مقام بلندپایه وزارت دفاع رژیم ایران اعمال کرده که یکی از آنها عملیات فروش و تحویل مواد منفجره و مواد دیگر به سوریه را هدایت کرده است. علاوه بر این یک شرکت رژیم ایران و یک مرد چینی به همراه سه شرکت چینی دیگر به‌دنبال کمک آنها به برنامه موشکهای بالستیکی رژیم ایران در لیست تحریمها قرار گرفته‌اند.
این تصمیم دولت آمریکا در چارچوب بازنگری سالانه تحریمهای اعمال شده علیه رژیم تهران صورت می‌گیرد. طبق گفته وزارت‌خارجه آمریکا، بازنگریهای مستمر، بیانگر عزم آمریکا برای مقابله با فعالیتهای رژیم ایران است که ثبات منطقه را بر هم می‌زند. فعالیتهای رژیم ایران چه حمایت از رژیم اسد در سوریه باشد چه کمک به گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله یا شبه‌نظامیان خشونت طلب باعث تخریب کشورهای سوریه، عراق و یمن می‌شود.
مواضع کنونی کاخ سفید به این اشاره دارد که واشینگتن به پیچیده کردن روابطش با رژیم ایران که آن را یک رژیم حامی تروریسم می‌داند، ادامه می‌دهد. اکنون آمریکا باید مشخص کند آیا بر توافقنامه اتمی باقی می‌ماند یا امکان دارد از آن دست بکشد.
https://www.mojahedin.org/news/19884

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر