چهارشنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۹۶

تاکید نیکی هیلی بر افشای فعالیت های مخفی اتمی رژیم آخوندی توسط مقاومت ایران

نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل متحد روز چهارشنبه در سخنرانی خود در موسسه امريكن اینترپرایز با اشاره به چند دهه فعالیت های مخفی اتمی رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی تاکید کرد، این برنامه مخفی نخستین بار در سال ۲۰۰۲ توسط مقاومت ایران افشا شد و رژیم آخوندی به دام افتاد
نیکی هیلی گفت:‌ رژیم ایران مدتها در پی تسلیحات اتمی بوده و همزمان تلاش می کرد مقاصد خود را پنهان کند. بخش نظامی رژیم ایران به مدت چند دهه یک برنامه مخفی تسلیحات اتمی را به پیش برد که اعلام نشده و از دید بازرسان بین المللی مخفی بود. در سال ۲۰۰۲ مخالفان ایرانی وجود تاسیسات غنی سازی اورانیوم و راکتور آب سنگین رژیم ایران را فاش کردند که هر دوی آنها در نقض توافقات این رژیم با آژانس بود. این رژیم سپس چندین قول خود را شکست، به بازرسی های بین المللی تن نداد، و توسعه تسلیحات اتمی خود را مخفی کرد و تا وقتی که به دام افتاد، به دروغ گفتن ادامه داد.
سفیر آمریکا در ملل متحد در این سخنرانی نواقص توافق اتمی و تلاشهای رژیم برای قانون شکنی را برشمرد و افزود: سپاه پاسداران که برای حفظ این رژیم تاسیس شده به اعمال تروریستی در کشورهای منطقه می پردازد.نیکی هیلی با برشمردن نمونه هایی از اعمال تروریستی رژیم و عوامل آن، از جمله بمب گذاری در برج خوبرعربستان و مرکز آمیا در آرژانتین، افزود:‌ این ماهیت رژیمی است که برای برهم زدن نظم جهانی در تلاش است.
نیکی هیلی با اشاره به نقض توافق اتمی توسط رژیم آخوندی، گفت: اگر بازرسان اجازه نگاه به همه جا را نداشته باشند چه طور می توانیم بفهمیم که رژیم ایران از توافق تبعیت می کند؟ سران این رژیم می خواهند از توافق استفاده کنند و جهان را به گروگان بگیرند. سفیر آمریکا در ملل متحد تاکید کرد: تکنولوژی موشکی را نمی توان از تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی جدا کرد.
نیکی هیلی: برنامه مخفی اتمی رژیم توسط مقاومت ایران افشا شد from Simay Azadi on Vimeo.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر