یکشنبه، آذر ۲۸، ۱۳۹۵

ترس و وحشت رژیم از ترکیب مقامات دولت ترامپ در سیاست خارجی


در مقاله اي به وكالت از رژيم آخوندي در سايت نيشن تحت عنوان تحريك جنگ با ايران از سوي مقامات منصوب ترامپ در سياست خارجي آمريكا، ترس و وحشت رژيم از تركيب دولت ترامپ آشكارا به نمايش گذاشته شده است
در اين مقاله كه نتيجه گيري شده است تشديد تضاد آمريكا با رژيم به از دست رفتن آخوند روحاني طراح برجام منجر ميشود، با آه و ناله بسيار، تصريح ميشود:
-سه ژنرال در تيم امنيت ملي ترامپ يعني مايك فلين مشاور امنيت ملي, جيمز ماتيس وزيردفاع, و جان كلي وزير امنيت داخلي, بهمراه مدير اطلاعات مركزي، محتمل است كه نخستين هدف آنها رژيم ايران باشد.
هم خطان رژيم در اين مقاله به نكته‌پردازي عليه مقامات مزبور مبادرت كرده و از جمله نوشته اند:
-ماتيس وزير دفاع همان كسي است كه يك ناو هواپيمابر سوم در خليج فارس عليه رژيم ايران وارد كرد و به همين خاطر توسط پرزيدنت اوباما از موضع فرمانده سنت‌كام خلع شد. چرا كه وي مكرراً اعلام كرده است سه تهديد بزرگ در رابطه با آمريكا وجود دارد كه عبارتند از : رژيم ايران ، رژيم ايران و رژيم ايران....
-اما كِلي وزير امنيت داخلي در زمانيكه فرماندهي جنوبي آمريكا را فرماندهي ميكرد در مورد دخالت ايران در آمريكاي مركزي و جنوبي نظرگاهي هشداردهنده داشت.
اين هر سه نفر اسلام رژيم ايران را در عِداد نازيسم در قرن بيستم ميدانند...
فلين مشاور امنيت ملي ترامپ، رژيم ايران را مهرة مركزي شيطاني تلقي ميكند و به همراه مايكل لدين از يك تلاش ستيزه‌جويانه براي سرنگون كردن دولت ايران حمايت ميكند. اين دو نفر نوشته اند: «بمبگذاري‌هاي سفارتها در آفريقاي شرقي در سال ۱۹۹۸ كه القاعده آنها را بعهده گرفت, به ميزان زيادي عمليات ايرانيها بوده است».
مشاور امنيت ملي دونالد ترامپ همچنين نوشته است: «در سال ۲۰۱۴, من وقتيكه به يك كميته مجلس گفتم كه ما آنقدر كه چند سال پيش امنيت داشتيم ديگر امنيت نداريم, از موضع مدير آژانس اطلاعات دفاعي اخراج شدم».
ژنرال ماتيس نيز در يك سخنراني خود گفته بود : « من داعش را چيزي بيشتر از يك بهانه براي رژيم ايران نمي بينم تا به شيطنت خود ادامه دهد. رژيم ايران دشمن داعش نيست...».
اما علاوه براين سه نفر، سناتور ليبرمن و مايك والاس نيز در يك مقاله در واشنگتن پست نوشتند كه ترامپ بايد دنبال «توافقي با رژيم ايران باشد كه بصورت قابل تأييد تهاجم منطقه‌اي, حمايت دولتي آن از تروريسم, و سركوب داخلي حقوق بشر را بصورت قابل تأييدي كاهش دهد....
به نوشته لابي رژيم آخوندي ليبرمن همان كسي است كه اخيراً در كنفرانسي درسناي آمريكا كه مجاهدين خلق برگزار كرده بودند تا در مورد تغيير رژيم بحث شود، گفت « ميتوانم به شما بگويم كه تا جائيكه كه به ايران برميگردد, تغيير از باراك اوباما به دونالد ترامپ بسيار اميدبخش است. حالا ما وارد دولتي ميشويم كه از توافق با رژيم ايران حفاظت يا دفاع نميكند بلكه آماده است آنرا به چالش بكشد».
نويسنده رژيمي مقاله، در ادامه مي افزايد : مجاهدين خلق نيز فرقه اي هستند كه سالها در ليست تروريستي وزارتخارجه آمريكا بوده اند و اصلاً در ميان ايرانيان هيچ نفوذي ندارند و اگر هم دارند نفوذي اندك است!
حال اگر روابط بين ايران و آمريكا همچنانكه بنظر غيرقابل اجتناب ميرسد، در رياست جمهوري ترامپ خراب شود, سخت‌سران ايران قدرت سياسي كسب خواهند كرد. تا همينجا نيز پرزيدنت حسن روحاني, يكي از طراحان برجام, در انتخابات ۲۰۱۷ براي انتخاب مجدد با مشكل روبرو است.
از اين رو «در حاليكه نفوذ سخت‌سران افزايش مييابد, بيشتر و بيشتر محتمل است كه اقدامات تحريك كننده واشنگتن منجمله از نوع نظامي، با اقدامي پيش‌‌دستي كننده از جانب رژيم ايران روبرو شود. و اين در نهايت, فرمولي براي يك جنگ است».
شايان توجه است كه در شِكوِه نامه آخوندي از جنگ، آنهم از جانب رژيمي كه از جنگ در سوريه و عراق و يمن دست بردار نيست اما پيوسته همگان را از جنگ با خودش پرهيز ميدهد ، هيچ اشاره اي به اين نيست كه اگر مجاهدين هيچ نفوذي در ميان ايرانيان ندارند، پس ترس و نگراني رژيم از چيست و چرا در برابر اظهارات سناتور ليبرمن اينچنين از ضامن خارج شده است؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر