سه‌شنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۵

پنج تهدید نظامی رژیم ایران از زبان ژنرال جیمز ماتیس


ژنرال جیمز ماتیس، نامزد دونالد ترامپ برای پست وزارت دفاع می‌گوید از جانب رژیم ایران 5تهدید متوجه آمریکاست. این تهدیدها کدام هستند؟
ژنرال ماتیس اوایل بهار امسال در یک سخنرانی عمومی گفت با وجود جدی بودن تهدید داعش و القاعده، 'هیچ تهدیدی از نظر تاثیرات پایدار در بلندمدت روی ثبات و شکوفایی منطقه و امید جوانان به آینده بهتر، جدی‌تر از تهدید رژیم ایران نیست'.
جیمز ماتیس، ژنرال رئیس پیشین ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا است که به صراحت لهجه‌اش مشهور است. او که در سال ۲۰۱۰ به ریاست ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا منصوب شد سه سال بعد به‌دلیل اختلاف نظر با دولت اوباما بر سر نحوه مقابله با رژیم ایران مقام خود را از دست داد. او استمالت و امتیازدادنهای غیرموجه دولت اوباما به آخوندها را غیرقابل‌قبول می‌دانست.
ژنرال جیمز می‌گوید: پنج 'تهدید نظامی رژیم ایران' علیه آمریکا و متحدانش از این قرار است:
تهدید بالقوه برنامه تسلیحات هسته‌ای
برنامه مقابله دریایی
برنامه موشکهای بالستیک
جنگ سایبری
شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مثل حزب‌الله
ژنرال ماتیس هم مخالفان سرسخت توافق هسته‌یی با رژیم ایران است و کابینه باراک اوباما را به‌خاطر امضای این توافق به 'ساده‌لوح بودن' متهم کرده است.
او پیش از این درباره توافق هسته‌یی گفته است: 'ما مجبوریم قبول کنیم که یک توافق معیوب برای کنترل تسلیحات داریم... چیزی که به آن رسیدیم یک تأخیر هسته‌یی بود، نه توقف کامل. باید آماده بدترین پیامدها باشیم'.
ژنرال ماتیس ماتیس دومین فرمانده ارتش آمریکا است که تصدی وزارت دفاع را به عهده می‌گیرد. او برای این سمت 
باید مجوز لازم را از کنگره آمریکا کسب کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر